Yazılıma Hangi Programlama Diliyle Başlamalıyım?

Herkese hayırlı günler . Yazılıma hangi programlama diliyle başlamalıyım? Yazılıma yeni başlayanların sorduğu sorudur. Ben bilgisayar programcılığı ve bilişim teknolojileri okuduğum zaman okulda C# öğretiyorlardı. Yani programlama dili olarak. Bunun yanında  Html , Css, Sql .Php , Java  ve  en önemlisi algoritma öğrettiler. Benim Php pek iyi değildi . Ben şöyle bir yol izledim. Algoritmayı çok iyi öğrenmeye çalıştım  ve öğrendim. Şimdi en önemli kavram algoritma. Algoritmayı çok iyi öğrenirseniz işiniz daha kolaylaşacaktır. Böylece yazılıma iyi başlangıç yapmış olursunuz. İnternetten algoritma örneklerini incelemenizi tavsiye ederim. Ama bunları çözmeniz lazım .İki sayının toplamı sayının karesi vb. Algoritmayı öğrendiğimize göre şimdi sırada programlama dili var. Birçok programlama dili var öğrenebileceğiniz. Burda önemli olan ne yapmak istediğiniz. Ben kendi senaryomdan gideceğim. Diyelim ki C# öğreneceksiniz. Güzel bir karar olur. Neden mi? Şöyle ki C# öğrendiniz diyelim.

C# -> Masaüstü Programlama -> Windows Form -> Windows masaüstüne program yazabiliyorsunuz.
C# -> Web Programlama    -> Asp.net   -> Web sitesinin Program  tarafını yazacaksınnız.
C# -> Mobil Programlama -> Windows Phone -> Windows phone'a uygulama yazacaksınız.
                                           ->  Android              -> Android'e  uygulama yazacaksınız. 
                                           ->  İos                      -> İos'a uygulama yazacaksınız.

Yukarıdaki teknolojilere hakim olursunuz veya öğrenmeniz kolaylaşır. Ve aşağıdaki programlama dillerinden üç tanesi C# sintaxına sahiptir. Phyton biraz daha farklı olduğunu biliyorum .Ama oda kolay öğrenilir diye düşünüyorum.

C# - Java - C++ - C - Phyton

Şöyle bir durumda var .Java ve Phytondada buna benzer bir durum olduğunu biliyorum .Yani yukardaki yapının aynısı olmasada var.

Burda önemli olan bir noktada Html ,Css ve Javascript Öğrenmek . BackEnd için Asp.net nasıl önemliyse FrontEnd için Javascript ,Html ve Css okadar önemli.

 Mesela ben akıllı telefona uygulama yazacağım diyelim .Ozaman C# Xamarin  veya Java Kotlin  ya da İos Objecive-C  öğrenmeniz gerekecek.

Ama yok ben web programlama ile uğraşmak istiyorum diyorsanız o zaman Aspnet veya Php ya da Java Springi kullanmanız gerekecek. Birde Html , Css, ve Javascript .

 Bunlar değilde ben masaüstüne oyun yazacağım veya işletim sistemi yazacağım diyorsanız C++ .

Bunlara ek olarak C# ın Idesi Visual Studio çok kullanışlı ve kolay . Birde işyerinde hangi programlama dilini  kullanmanız gerekecek . Ona göre şekillenecek yazılım hayatınız.

Seçim sizin.

Hayırlı günler.


















Yorum Gönder

0 Yorumlar